02:59 22 November 2017 r., imieniny: Cecylii, Marka, Maura

Liczba odwiedzin: 12500

Trening Zastępowania Agresji w poradni - podsumowanie spotkań grupowych

   Zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem, w minionym roku szkolnym w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w  Zwoleniu zorganizowano grupowe zajęcia, mające na celu przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy na temat złości i agresji oraz mechanizmów jej powstawania. Trening Zastępowania Agresji, bo o nim mowa, zaliczany jest do grupy metod poznawczo-behawioralnych, polegających na tym, że dokonując poznawczej analizy sytuacji, w której się znajdował lub znajduje uczestnik treningu, oraz wykorzystując umiejętności modelowania i system pozytywnych wzmocnień, dokonuje zmiany w swoim zachowaniu. Jest to metoda, ucząca zachowania adekwatnego do sytuacji wcześniej wywołującej frustrację i gniew u uczestników. Bazuje na nabywaniu podstawowych umiejętności prospołecznych, radzenia sobie z trudnymi emocjami, a także prowadzi do stopniowego wzrostu poziomu moralnego.

   W podróż po krainie złości wyruszyło 7 uczniów szkół podstawowych. W trakcie cyklicznych spotkań, uczestnicy nabywali umiejętności prospołeczne, w tym skarżenie się, rozumienie czyichś uczuć, przygotowanie do trudnej rozmowy, radzenie sobie z czyimś gniewem, unikanie bójek, radzenie sobie z oskarżeniem, radzenie sobie z presją grupy, reagowanie na niepowodzenia. Zastosowanie nowych umiejętności wymaga jednak wyeliminowanie starych nawyków, stąd poprzez trening kontroli złości, uczestnicy dowiedzieli się jak wykrywać sygnały złości. Poszukiwanie konstruktywnych reduktorów złości oraz analiza skutków, jakie one wywołują mają pomóc uczestnikom w racjonalnym, a nie emocjonalnym reagowaniu w sytuacjach kryzysowych. Całość dopełnił trening wnioskowania moralnego, celem którego jest wywołanie  refleksji w odniesieniu do własnego świata wartości. Chłopcy z zaangażowaniem dyskutowali dylematy moralne, poszukując rozwiązań i argumentów uzasadniających ich wybór. Uczenie podejmowania decyzji moralnych poprzez próbę zrozumienia różnych punktów widzenia, uwrażliwiło uczestników na potrzeby otoczenia.

   Dnia 18. 07. 2017. okręt TZA dopłyną do brzegu. Szczęśliwi pasażerowie, mogli dokonać podsumowania najważniejszych odkryć poczynionych w trakcie wyprawy, odbierając gratulacje i dyplomy. To jednak niezupełnie koniec... bogatsi o nowe umiejętności oraz znajomości :) wyruszają w dalszą samotną podróż, wiedząc jednak, że nie są zupełnie odosobnieni.
Opracowanie: Aleksandra Szymańska
 

Aktualności

  1. 2017-11-20

    DOBRA WSPÓŁPRACA – Spotkanie w ramach sieci współpracy i samokształcenia szkolnych specjalistów

    więcej
  2. 2017-11-09

    Spotkanie pedagogów i specjalistów szkolnych w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zwoleniu

    więcej
  3. 2017-11-08

    Jak prawidłowo porozumiewać się z własnym dzieckiem?
    Z czego mogą wynikać „trudne zachowania” dziecka i jak sobie z nimi radzić?
    Czy to dobrze, gdy dziecko staje się samodzielne?
    Dlaczego warto być konsekwentnym rodzicem?
    Karać, czy nie karać…?

    więcej
przejdź do Aktualności

Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
w Zwoleniu

ul. Kościuszki 39
26-700 Zwoleń

tel. 48 676 26 13
fax 48 676 26 13

e-mail: poradniazwolen@wp.pl

Biuletyn Informacji Publicznej